cuvinte mici (23) înger (4) jurnal 2010 (77) jurnal 2011 (64) jurnal 2012 (20) mtc (1) pâine (8)

Friday 27 May 2011

printre betoane

nu pot să iau aparatul cu mine când alerg, dar mi-ar plăcea să vedeţi şi voi ce văd eu dimineaţa prin parc
culorile şi sclipirile

să simţiţi soarele pe pielea liberă de-acum,
vântul

cu auzitul ar fi mai greu, pentru că de când roiesc ăştia ca apucaţii cu bobcaturile lor să termine de amenajat, am căştile în urechi şi zero ciripit, ţipăt, măcăit, lătrat, sau chiţăit
ca să vi-l transmit

dar v-aş da să ascultaţi cucuveaua noaptea, şi foşnetul frunzelor la geam, şi răpăitul ploii de după-amiază

de ceva timp întind rufele la soare, pe acoperiş, chiar deasupra sufrageriei mele
vârfurile pomilor sunt ca nişte tufişuri în jurul nostru

noi am ieşi noaptea, să vedem stelele
şi nr. 3 ne-ar propune să dăm o gaură în tavan

apoi v-aş da să gustaţi dintr-o pâine ca asta care tocmai s-a făcut 
şi dacă ţineţi post nu v-ar mai trebui nimic altceva

şi ciocolată de casă
pregătită cu zahăr invertit de nici nu se poate tăia
dar o să lingem cu toţii tava şi gata

pe urmă am pune nişte muzică
(aici ar apărea probleme
nu ştiu ce să zic, s-a întors lumea cu fundul în sus
eu ascult rock şi copiii la campanella
aşa că va trebui să hotărâţi voi)


6 comments:

  1. poza e relevanta. betoane vechi si noi. ca sa zic asa, beton!
    se vede ca nu-ti curge in casa cind cu rapaitul ploii de dupa-amiaza, altfel n-ai iubi tu atita acoperisul cu pricina. (precum vezi, pragmatismul meu depaseste orice limite de bun simt in aprecierea de-scrierii tale - care e foarte misto, altfel)
    ce-i aia zahar invertit?

    ReplyDelete
  2. Te rog, vreau si eu reteta de cioco de casa !
    Multumesc frumos,
    iulian

    ReplyDelete
  3. @ zee
    inteleg prea bine pragmatismul celui care sta/a stat la ultimul etaj :)

    uite reteta dupa care fac zahar invertit de 20 de ani plus o mica justificare:
    Zaharul tos este toxic pentru organism.
    Pentru a fi metabolizat, el este mai intai invertit in interiorul corpului, operatiune care necesita mult calciu, care se preia din oase, dinti, unghii, par.
    Zaharul invertit este inofensiv pentru organism.
    Materiale necesare:
    - 1 kg. zahar tos;
    - 150 ml. apa (de la robinet sau plata);
    - o lingurita rasa de sare de lamaie;
    - un vas emailat (se interzice folosirea inox-ului sau a aluminiului).
    Mod de preparare:
    - Se pun toate ingredientele intr-un vas smaltuit, se fierbe totul la foc iute si se amesteca putin cu o lingura de lemn (nu se foloseste nici un fel de metal).
    - Invertirea zaharului dureaza, in total, 10 minute.
    - Fierband in clocote, zaharul se transforma intr-o compozitie limpede ca uleiul sau ca mierea; pe marginea vasului se aduna o spuma pamantie la culoare, care se strange cu lingura de lemn si se arunca.
    - In ultimele 2-3 minute de fierbere, trebuie sa fim atenti ca siropul din vas sa nu se inchida la culoare; pentru aceasta vom micsora intensitatea focului.
    - Cand este gata, zaharul nu mai colecteaza spuma si are consistenta unei smantani mai subtiri.
    - Se lasa la racit putin si cand este caldut inca, se toarna in borcane curate prin doua straturi de tifon.
    - Se foloseste in loc de zahar in ceai, cafea, lapte, prajituri, checuri, cozonac, cu conditia de a micsora cantitatea de lichid, eventual din albusuri (in cazul prajiturilor).


    @Iulian
    ehei, ma simt onorata!
    150 gr unt, 250 lapte praf (eu am ramas fidela raraului), 100 gr cacao, 500 gr zahar si 150 ml apa (moi adauga si sarea de lamaie pentru zaharul invertit, dar binenteles ca reteta e fara); fac siropul de zahar si in paralel amestec untul cu cacao si cu lapte (cu mana :D ), apoi torn siropul fierbinte peste si amestec bine (cu lingura :D ); mai pun nuci bucatele cate vreau (muuuulte), o las sa se raceasca, o pun intr-un vas si o bag la frigi; daca nu e siroul prea gros, iese mai moale :)

    ReplyDelete
  4. pentru cateva moment fii sigura ca am fost si noi acolo. chiar daca eu am rau de inaltime.

    interesanta povestea cu zaharul.

    ReplyDelete
  5. Merci de raspuns, sa stii ca intru pe aici ori de cate ori e ceva nou.

    Ok, stiam de reteta zaharului invertit si eram sigur ca-i ok, pana am citit asta:

    http://forum.naturist-life.ro/viewtopic.php?t=83

    Acu', sincer, nu stiu ce sa mai cred si pe cine...Daca vrem un indulcitor natural la rece, mierea e singura optiune. Da' daca vrem sa folosim in chestii care implica un proces termic mai mare de 45 grade C, atunci avem o problema, ca mierea daca o incalzim, o " stricam ".

    Despre cioco: oare putem folosi lapte lichid in loc de praf ? Daca da, cred ca am sa incerc s-o fac la rece ( sau caldut ), fara zahar, folosind miere.

    ReplyDelete
  6. @puck
    te-am simtit eu aproape :)

    @iulian
    :)))
    sigur ca asta e povestea veche, ca nimeni nu are complet dreptate si cine are dreptate azi descopera maine ca s-a inselat;
    la fel e si cu legumele ba sunt sanatoase ba pline de chimicale, cu carnea, ba e buna ba nu, cu painea, zaharul, cafeaua, etc, totul! si nu numai cand e vorba de mancare, dar sa nu intram in hard-philosophy :)
    de aia nu ma tin nici eu de nicio regula: mananc de toate cu moderatie; ba zahar alb, ba invertit, ba negru; miere de cate ori am bani sa iau din aia buna de salcam (minim 30 de kile pe an consumam noi ca suntem multi); ba carne, ba nu; ba de toate, ba vegetarian, ba post; obligatoriu din cand in cand cate o cola si o shaorma; mai cate-un orz verde, o dezintoxicare cu zeolit, mai cate-o 9 vita; cand sare cu iod, cand fara;
    ce sa fac daca n-am dezvoltata capacitatea sa aflu exact ce e curat si natural, alerg iepureste printre gloantele industrializarii :)
    si mai ales, ce sa fac daca n-am si eu curticica mea pe care sa-mi cultiv mancarea proprie si personalizata, cum au altii? fericitilor ce sunteti :)

    despre cioco: cu lapte lichid si miere ar fi ca o ciocolata calda, nu? foarte gustoasa dealtfel, dar altceva :)
    daca reusesti sa o faci crocanta, sa-mi spui si mie te rog, neintarziat!

    ReplyDelete