cuvinte mici (23) înger (4) jurnal 2010 (77) jurnal 2011 (64) jurnal 2012 (20) mtc (1) pâine (8)

Tuesday 13 December 2011

2

pâinea cu mentă
aromă şovăielnică, prea puţin detectabilă, dar cu rezultat aşteptat: o pâine veselă, proaspătă şi cristalină, tocmai bună pentru dimineţile ceţoase

cum a fost cea de azi
parcul era format din ciorchini de ceaţă
unul deasupra apei, altul peste insule
locul meu era înfăşat strâns într-un bob de ceaţă lăptoasă
nici sunetele nu pătrundeau

***

pâinea cu seminţe de in
prima dată am pus seminţele uscate râşnite, rezultat: o pâine amară şi cu iz de peşte
a doua oară n-am luat în calcul apa în care le-am înmuiat, rezultat: o pâine umedă, lăbărţată şi lipicioasă
a treia oară am urmat întocmai o reţetă profesionistă, rezultat: o pâine serioasă, masculină, gravă, pe care am mâncat-o în linişte şi cu respect


la fel cum frământ şi eu pâinea
prin braţe şi degete îmi coboară frânturi de gânduri, emoţii, intenţii
direct în aluat
frământatul e un moment magic
copiii ştiu că atunci când mă văd cu mâinile în cocă trebuie să tacă
sau să-mi spună glume dacă nu se mai pot ţine şi trebuie să vorbească neapărat
pentru că nu sunt maestră în concentrat şi nu vreau să-mi scape în pâine vreo supărare sau nerv
cât or fi ele de mici

mă gândesc mereu la prietenii şi străinii care-mi mănâncă pâinea
cum au ei bucăţele de bancuri sau rugăciuni în stomac

9 comments:

  1. eu asa am invatat sa fac cozonacii, framintat cu rugaciune si facut cruce deasupra. cum de cele mai multe ori, eu ii compun, barbatu' mi-i framinta si copiii se invirt pe linga, ies jumate veseli, jumate pufosi, jumate grabiti, jumate calmi. per total foarte buni, cum sade bine la miracole cu mai multe jumatati. de-abia astept sa vina saptamina viitoare!

    ReplyDelete
  2. hm, ma tot gandesc sa impletesc o paine din mai multe fasii, o fasie creola, una pufoasa, alta aromata ... poate pana la urma imi iese, daca zici ca asa le sade bine miracolelor :)
    spor la miraculozitati bucataresti saptamana viitoare!

    ReplyDelete
  3. Imi place cum te porti cu painea. Parca ar fi un prunc. Si ma bucur. Si abia astept sa gust painea de la tine.

    ReplyDelete
  4. Daca stau sa ma gandesc o sa trimit un cozonac si in Edmonton. Asta miracol. Trimite si tu o paine!

    ReplyDelete
  5. @ Lumi
    multumesc :)
    dar te previn ca nu-i asa buna ca a lui Iulian

    @Zee
    o paine beton de romanica :))

    ReplyDelete
  6. @Dodu
    te tii de goange! noroc ca mi-esti simpatic.

    @Jane
    ce zici, sa trimit un cozonac la Edmonton cum "mi-am propus"?

    ReplyDelete
  7. @Jane

    orice, dar piinea sa nu fie beton. pliz!

    ReplyDelete
  8. Jane,
    ai lasat un mesaj la mine pe blog. Iti multumesc frumos, pentru ca mi-ai mi-ai dat ocazia sa te cunosc si sa te citesc. Imi place cum scrii, imi place ce scrii, ma bucur ca mananci si faci paine buna.
    sa ne auzim cu bine.
    codruta

    ReplyDelete