cuvinte mici (23) înger (4) jurnal 2010 (77) jurnal 2011 (64) jurnal 2012 (20) mtc (1) pâine (8)

Monday 9 July 2012

vara asta nu e ca vara trecută


totuşi, o vişină care tare îmi seamănă cu altă vişină de anul trecut...  
  •  anul ăsta am hotărât să punem în practică ce-am citit anul trecut şi am trecut pe experimente de permacultură; avem 5 parcele cu 5 tipuri de tratamente complet diferite unul de altul; aici se văd doar 3 parcele

  •  mai ţineţi minte pârşul de vara trecută? a făcut pui în tufa de Mâna-Maicii-Domnului! fetele i-au luat cu tot cu cuib şi i-au mutat în iedera de pe foişor, ca să ne cadă în cap când jucăm remi



  • urmează o buburuză roşie, o albină, o furnică, un gândăcel şi altă buburuză verde; iar ultima din şir: căpriţa; cu totul altele decât cele de vara trecută, se vede pe ele

 
 



  • şi deodată ... veveriţă! doar în primul an am mai văzut una în alun, iar de 11 ani încoace nimic
acum vine în fiecare zi, pe ruta: dud, corcoduş, păr, magazie




  • rândunelele de vara trecută, le mai ţineţi minte? anul ăsta au venit două mici, slăbuţe, doi pui credem noi, poate chiar din cei de anul trecut; şi au început să-şi facă cuib lângă cel de anul trecut; dar nu se pricepeau deloc; deloc, deloc, deloc; a început una dintr-un cap, cealaltă din celălalt cap, în ideea de a se întâlni la mijloc; dar n-au ştiut să se apropie la mai mult de 3 cm una de alta, un rând, două, trei; agitate, nepricepute, prea dornice şi prea scurt timp ... până la urmă au renunţat şi două zile nu s-au mai văzut; tatăl meu s-a apucat disperat să le facă treaba: a luat bucăţi din vechiul cuib, le-a dizolvat în apă şi a lipit cu penseta bobiţele de lut şi noroi astfel încât să lipească jumătăţile de cuib una de alta; apoi a mai făcut vreo 3 rânduri complete şi n-a mai ştiut nici el cum să facă fundul cuibului; toată experienţa lui de inginer, degeaba; aşa că a luat nişte pungi, le-a acoperit cu fân, le-a îndesat acolo şi a peticit cum a putut; la 2 ore după ce a terminat au apărut rândunicile; au mai făcut repede un rând (cel de sus) şi imediat au vărsat 4 ouă înăuntru care s-au transformat rapid in 4 guri de hrănit

a doua zi după ce şi-au luat zborul din cuib, puii au venit seara să doarmă tot "acasă", dar mai întâi s-au hârjonit puţin; mama lor şi ea pe acolo, că încă îi mai hrăneşte
când stau aşa înseamnă că-şi iau la revedere: demni şi serioşi, de mâine suntem adulţi, ofof

şi în final noaptea, care tare îmi seamănă totuşi cu nopţile de anul trecut ...



3 comments:

  1. mie-mi arata a fi o vacanta extraordinara :)
    (vara asta am pozat eu o coada calului, da' nu mi-a iesit ca tie vara trecuta)

    ReplyDelete
  2. da, dar nu e ca cea de anul trecut ...
    nici mie nu mi-a iesit coada bine in poza anul asta, nu numai tie. mai asteptam un an, sa vedem

    ReplyDelete
  3. Si noi suntem alti, Jane. Adica altii decat cei de anul trecut.
    Si fotografiile tale sunt din ce in ce mai bune. Surprinzi lucruri mici si frumoase. In plus, imi plac mainile care apar in poze si incerc sa le ghicesc. O vara placuta, Jane!

    ReplyDelete