cuvinte mici (23) înger (4) jurnal 2010 (77) jurnal 2011 (64) jurnal 2012 (20) mtc (1) pâine (8)

Friday 30 January 2009

strategii de supravieţuire 1

Copilul cel mare, care e o fată, seamănă cu tatăl lui şi are şi motive, se vede că se cunosc de mult, au petrecut ceva vieţi împreună. În timpul acesta (cât ei seamănă) mama copilului nu se mai opreşte din mirat, cum de are norocul de a i se încredinţa o fiinţă complet diferită de ea, care o uimeşte mereu cu maniere despre care a citit doar în cărţi.

De exemplu mijloacele de expresie pe care le foloseşte cu nebunii de la şcoală, că există mulţi nebuni în şcoala aia. Fete şi băieţi care vânează zilnic slăbiciunile altora pentru harta dinamică cu puncte de distracţie gratuite, agitatori care nu te lasă în pace neam, că poate azi eşti puternic, dar mâine eşti slab, provocatori care vor să ştie exact nivelul de evoluţie la care a mai ajuns adolescentul din ziua de azi.

Copilul cel mare are de supravieţuit cam multe zile din an în şcoală, deci trebuie să se descurce. Aşa că.
Îşi dezvoltă un fizic bun, echilibrat, nici prea prea, nici foarte foarte, carne tare, reflexe bune, mână grea. Un comportament şi o atitudine în stare pasivă de pus pe rană: blând, lent, flegmatic, paşnic, dulce. Citeşte jocul lui ender şi face aikido (de vreo 5 ani, de a ajuns să fie sempai acum, că e meseriaş). Riposta sa la aţâţările obişnuite rămâne mereu blajină şi prezenţa în conflicte complet absentă, dar
câteodată chiar nu se mai poate!

Când cel mai dur puşti de a 8-a cu gaşca de rigoare caută pricină că s-a plictisit, copilul cel mare ajuns în stare de exasperare maximă se bagă în faţă, ai ceva cu fetele de la noi din clasă, ia-te de mine. Tu?! Cine eşti tu? Nici nu te-am văzut până acum. Păi n-aveai cum că nu te-am lăsat eu. Ha, ha, jap una după ceafă. Atât aşteaptă copilul cel mare, că începe urmărirea. Din şcoală până în parc, cu toată şcoala după ei, spectatori. Îl prinde pe agitator, îi face un "harakiri" din ăla aikidoist, îl culcă la pământ, îi pune genunchiul pe gât şi-i întreabă pe ceilalţi: ce să îi rup, mâna, degetul sau să-l sufoc? dar nu pricepe nimic că indicaţiile sunt prea multe.
Alege să-l sufoce, şi când culoarea pielii capătă nuanţa pământului din gură, iar ochii sunt gata să zboare liberi, îl ridică în picioare (omul arată jalnic), de fetele noastre nu te iei, promite aici, în faţa tuturor.

Ăştia cu gură mare sunt cei mai laşi, dar uite că uneori au cuvânt: de fetele de la ei din clasă se iau de atunci doar alte fete, nu şi gaşca periculoasă.
Din acea zi memorabilă, n-a mai fost nevoie de nicio intervenţie fizică din partea copilului cel mare, are culoar de trecere oriunde şi oricând (cred că şi privirea aia de pumă gata să atace are un oarecare efect). Şi-n plus nu s-a primit nicio reclamaţie, că niciun adult n-a putut să creadă că acel tip de-a 8-a a fost bătut de acea tipă de a 6-a, şi dacă chiar da, bine i-a făcut.




Pe de altă parte, mama copilului cel mare n-ar fi în stare să aplice niciun bobârnac, şi îşi regăseşte cu duioşie strategiile de supravieţuire în copilul al doilea, care e un băiat.

7 comments:

  1. chiar ma intrebam unde a disparut un blog, oglinda..

    well, l-am regasit la dorian si ma bucur tare :)

    imi place mult imaginea, hehe in oglinda, a micilor d'artagnieni aikido

    ReplyDelete
  2. Mai, intr-o lume nebuna, ce poate face un copil responsabil si bun decat dreptate de unul singur?
    Dar parca mi-ar placea sa fie altfel...

    ReplyDelete
  3. ...lumea in care traim.

    ReplyDelete
  4. @ about2run
    si eu ma bucur ca te-am regasit (-:
    ah, si ce-as mai regasi si sibiul...


    @ lumi
    ba mie sa stii ca nu mi-ar placea, ce-si face omul cu mana lui e educativ pe termen lung (karmic as spune) si mai ales mult mai usor de inteles

    ReplyDelete
  5. ce ma bucur ca ai pus insemnarea la loc. i so love your girl! pot sa recomand insemnarea? stii ca multi parinti nu au idee cum sa isi abordeze copiii...

    ReplyDelete
  6. Si baietii mei alergau cand erau a sasea si-a cincea pana acasa cu o gasca de 20 dupa ei de cum terminau cursurile, desi faceau amandoi tai kuan do. Insa asa invatasera de la profesor, ca trebuie sa fuga de confruntari directe. Iar ei fugeau mancand pamantul
    De cine fugiti in ultimul hal? I-am intrebat pe amandoi deodata
    De gasca, mi-au raspuns amandoi deodata, gafaind
    Si aveau dreptate ca gasca tomai sarea gardul pana mi-au umplut curtea
    - Salut, gasca!
    - Sarumana, nenea!
    - Pe cine cautati?
    - Pe baietii matale, vrem sa ne batem cu ei
    - Voi toti contra lor?
    - Ba ei doi contra noastra
    - Bine, ma duc sa le spun, dar 18 din voi pleaca si raman numai doi, bataie cinstita
    - Nu nenea, ca numai cu doi de-ai nostri ne e frica de ne cacam pe noi
    - Nu vorbi puturos ca te spun lui taica-tau!
    - Tata e la inchisoare
    - Atunci te spun lui ma-ta
    - Si mama e la inchisoare
    Si cam toata gasca aia aveau parintii pe la inchisoare, eu nu stiu cum de nimerisem in cartierul ala plin de puscariasi, ca mi s-a facut sila pe urma mi s-a facut mila de ei si i-am invitat sa se bata pe toti contra mea ca aveam si eu o curea neagra prin dulap, i-am strigat Sulfinei sa mi-o caute si mai aveam si o centura din piele dubla de vitel pe care o folosea bunicul la coasa. Dar n-a mai fost nevoie, s-a rasfirat toata gasca cand a auzit de centura mea dubla asociata cu coasa pe care, in limba canadiana, am tradus-o cu sabie ninja

    ReplyDelete
  7. @puck
    dar aici n-am spus nimic in mod activ despre modul de abordare! tuturor celor care vad in spatele cuvintelor, ca tine, te rog recomanda (iti multumesc)

    @ninja dodu
    of Dodule, ca nimeni nu povesteste ca tine, esti imbatabil! ((-:

    ReplyDelete