cuvinte mici (23) înger (4) jurnal 2010 (77) jurnal 2011 (64) jurnal 2012 (20) mtc (1) pâine (8)

Thursday 26 March 2009

cea de-a doua vârstă

Zilele trecute am împlinit 43 de ani şi cât pe ce să mor.

Tocmai când începusem şi eu să-mi pun ceva ordine în idei şi tihnă-n simţiri.

Tocmai când aflasem ce e aia vârsta a doua, când îmi dădusem seama că sunt de fapt o tinerică a acestei vârste şi începusem să văd altfel oamenii cu părul alb din jurul meu, când începusem să le înţeleg privirea, ei bine tocmai atunci era să mor.

Nu că aş fi fost prea uimită. De când am văzut într-o zi o monedă răsucindu-se în aer, pregătită să cadă pe capul morţii sau pajura vieţii, sunt uimită de fiecare dată când văd că a căzut iar pe faţa cu viaţă, deci cu uimirea sunt obişnuită.
Dar îmi părea rău să mor. Nu scosesem rufele din maşină, n-avea cine s-o ia pe vorbăreaţă de la şcoală, nu pregătisem masa de prânz, şi mai ştie Puck încă ceva ce nu făcusem. Una peste alta dădeam peste cap ziua câtorva oameni, şi nu era prea elegant.

Ce-am făcut...? Am ridicat o greutate mare că n-avea cine s-o ridice, am cărat-o vreo 10 metri şi după vreun sfert de oră în mijlocul traficului de la universitate am leşinat (am avut timp să opresc şi să aprind luminile de avarie, nu vă speriaţi).
Explicaţie...? Dondoctor a zis că a fost ca şi cum aş fi suferit un accident şi că am leşinat de la şocul posttraumatic.

Păi mai păţeam eu aşa ceva la vârsta a-ntâia? Vârsta aia când corpul face ce zici tu nu ce vrea el, când îţi permiţi să fii mai atent în jur decât la tine, când totul e posibil şi n-ai limite...vârsta aia când nu crezi că mai există ceva şi după ea?

Ceva ca o a doua vârstă?

Ceva în care intri dintr-o dată, deşi destul de lent încât să te mai poţi păcăli câţiva ani buni dacă vrei şi dacă nu eşti pregătit...
Ceva al cărui stăpân e timpul şi nu tu, ca o diferenţă fundamentală de percepţie.
Ceva care-ţi spune că eşti un experiment în derulare şi în acelaşi timp observator al experimentului.
Ceva ca un spaţiu în care ai nişte revelaţii şi mulţumiri complet şi aproape indecent de minunate, în care îţi dai seama ce extraordinar este să trăieşti o viaţă ordinară, la fel de extraordinar şi straniu ca şi povestea lui Benjamin.
Dar mai presus de toate, ceva ca o construcţie cvadridimensională în care te pregăteşti vreo douzeci de ani să mori.

E o senzaţie coolă vă zic eu, sf de-a dreptul, stargate şi sliders la un loc, eu cred că ar fi păcat s-o pierd.







13 comments:

  1. la multi ani, papadie! si ai grija si mai uite si o imbratisare.

    ReplyDelete
  2. În primul rând, la mulţi ani, femeie minunată! Să te bucuri de viaţă şi să muşti din ea cu poftă :) În al doilea rând, cred că experienţa ta cu leşin e numai bună ca să îmi faci o vizită şi să răspunzi la o întrebare care sună cam sinistru :))) Dar sunt convinsă că ai umorul şi pofta de viaţă pentru a răspunde în stilul tău minunat. Şi nu, nu vreau să aud că ai vrea să întinzi rufe :))) La mulţi mulţi ani calzi şi veseli!

    ReplyDelete
  3. cine a ridicat batista?

    la multi ani!!!

    ReplyDelete
  4. dar mulţumesc asemenea dragilor (-:
    adică puck te îmbrăţişez şi eu pe tine,
    adică veveriţo îţi răspund că întrebarea nu e deloc sinistră, e chiar esenţială,
    adică about2run, ce batistă fratele meu că n-am înţeles?

    ReplyDelete
  5. mda, iar am facut o asociere de aia de a mea cu femeile care ori lesina, ori le cade batista si sare fat frumos sa le salveze...

    ReplyDelete
  6. la multi ani, Jane!

    ReplyDelete
  7. Ei, bine, Jane, la multi ani ti-am zis acum o saptamana. Acum imi dai voie sa te cert?
    De ce dom'ne nu ceri ajutor? Varsta conteaza prea putin in cazuri de-astea... Chiar daca ai fi fost o pustoaica si tot trebuia sa ceri ajutor cuiva.. Stii prea bine ca noi, femeile, nu avem voie sa ridicam greutati mari, zau asa!
    Fluturai putin din gene si gata cu pietroiul! Se misca singur din drum.
    Acum, dupa ce te-am certat putin, vreau sa iti spun ca ma bucur fantastic de tare ca existi. Si te rog sa ai grija de tine.
    Vreau sa stam la sueta si peste 20-30 de ani, ca-ntre babute, ca-ntre mosanele!
    Promiti?

    P.S. Si cand nu are cine s-o ia pe vorbareata de la scoala, da si tu un telefon pe la prieteni, se gaseste o solutie!

    ReplyDelete
  8. earthwalker, mulţumesc (-:

    ReplyDelete
  9. about2run si lumi
    domne eu nu cer ajutor, asta e; nu flutur din gene si nici nu las batista sa-mi cadă pentru că nu-mi plac prinţesele mie-mi plac amazoanele şi prefer să mor pe cal în toiul luptei ghinion

    lumi, odată ce mă lipesc de cineva acolo rămân, aşa că nu-i nevoie de promisiuni când nu se poate altfel (-:

    ReplyDelete
  10. La multi ani, Jane, si greutati usoare! :)

    ReplyDelete
  11. mulţumesc umma (-:

    ReplyDelete
  12. aniversarea şi "accidentul" au fost doar pretexte ca să pot spune două vorbe despre vârsta asta care mă băga în sperieţi când eram mică şi pe care acum o găsesc mai mult decât acceptabilă (-:

    ReplyDelete
  13. Jane, daca mai ridici greutati din acelea si nu te cruti, n-ai sa mai poti sta la sueta (cu mine, cu altii) peste ani si ani - asta am vrut sa-ti spun.
    In nici un caz nu m-am gandit sa faci promisiuni in ceea ce ma priveste... Doar sa promiti ca ai mai multa grija de tine, atata tot.
    P.S. Crezi ca amazoanele nu se ajutau intre ele? Cere ajutor fara sa fluturi din gene.

    Pe mine inca ma baga in sperieti varsta asta de 40 de ani. Inca nu m-am obisnuit cu ideea.

    ReplyDelete